torsdag 17 november 2011

Det löser sig?!

Som ni ser så har jag fullt upp. Inte klokt vad mycket man ska göra. Svenskakursen har precis börjat, och detta är vad jag ska läsa ögona böj! Det roliga är att detta är lååångt ifrån allt! Som blivande lärare får vi lära oss att man ska förena teori med praktik och arbeta mycket praktiskt. Frågan är bara hur i hela friden högskolan tänkt nu...Borde vi inte bli lärda på samma vis som vi en gång i tiden ska lära ut? Hmm...
It Sucks!

Dessa böcker och häften plus några till...förgyller alltså mina dagar. Inte nog med detta så närmar sig flytten med stormsteg. Från och med lördag så bor vi på Fjälkingegatan! Renorveringen är i full gång. Skönt att man har bra hyresvärdar som ordnar allt :)Men ändå lite panik! Det är så mycket som ska hinnas med den kommande veckan, skola + städning av den gamla och så vidare...Hur detta ska gå är en bra fråga! Dessutom ska romananalysen in på måndag, 7 sidor var det där ja! Boken är åtminstone utläst, men resten är fortfarande oskrivet. Glömde ju nästan bort att det är två kalas, styrelsemöte och bio med mitt i denna härliga röra! Men jag brukar alltid intala mig själv om att det löser sig. Så hoppas på det även denna gång!

2 kommentarer:

  1. Minns precis hur det var när jag pluggade. Fanns aldrig någon ledig tid. Men du fixar det!

    SvaraRadera

Lämna gärna ett spår efter dig här! :)