fredag 4 maj 2012

1 pinne

Så skönt att Mjällby lyckades vända matchen igår och trots 0-2 i baken, kvittera till 2-2. Otroligt! Har idag varit tvungen att ta tag i alla mina jäkla papper på skrivbordet. Allt har liksom bara samlats ihop, förstår inte varför...Många högar är iaf borta nu. Ska strax bege mig ut på promenad och sen blir det duschen. Vi får helt enkelt se vad denna fredag har att bjuda på sen :)

Vet att det var någon för ett tag sen som undrade om receptet på rågflingegröten som jag brukar göra, så tänkte ta och bjuda på det idag!

2 port.
2 dl råglingor
2 msk linfrön
2 msk russin
5 dl vatten
salt (tar jag på måfå)

Jag slänger i alla ingredienser i en kastrull och häller sen på vattnet.
Detta får sen koka upp, när det kokar så stänger jag ner på medelvärme.
Där får det puttra i 3-5 minuter. Rör om lite då och då. Klart!
Godast med 1 klick äppelmos och lite mjölk i tycker jag :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett spår efter dig här! :)