tisdag 5 juni 2012

Sjung om studentens...

lyckliga dar! Idag tar alla treor på Furulund studenten, och ja det är en hel del känningar och slajtingar! Mitt kusinbarn & nästkusin Simon, nästkusinen Emil, kusinbarnet Oscar och barndomskompisen Nellie! Måste säga att på sådana här dagar minns man ju tillbaka på sin egen student. Hur jag förstörde hela min klänning, hur trött man var efter en hel veckas festande, och hur otroligt jävla lycklig man var när man väl stod på den där trappan och gormade och skrek och kastade mössan i vädret! Dagen blev fantastisk :) Men även om studenten är en tid värd att minnas och man ibland vill spola tillbaka tiden till den där festliga veckan, så vill jag inte vara i studenternas kläder idag. Jag är inte den minsta avundsjuk på dom, och tycker nästan lite synd om dem, när de står och skriker om de lyckliga dagarna. Själv tänker jag, "tänk om de visste hur mycket de har framför sig, och hur mycket de ska gå igenom innan de verkligen kan komma ut i det riktiga livet". Nåja, för mig är det nu två år sedan och jag har nu avverkat 4/7 terminer på lärarprogrammet. Det är fan ta mig lycka! Men som student idag så är
dagen ändå väl värd att fira, för självklart är det en befrielse att slippa grundskolan. För även om gymnasiet heter att det är "fritt val" så är du ändå fängslad och fast under deras bestämmelser. Och det kan vara så jävla skönt att slippa. Hoppas vädret håller uppe och att alla studenter får en sjuhelskikes bra dag!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett spår efter dig här! :)