tisdag 13 december 2011

Vackra Lucia!

Detta är en fin dag, det tycker jag varje år. Stämningen, ljusen, sången...Det är helt enkelt något speciellt med lucia! Jag kan inte riktigt sätta fingret på vad det är. Samlades i kyrkan klockan åtta imorse med alla barnen. Niorna stod för luciatåget och syster var så fin när hon sjöng :) En tanke slog mig när jag såg Emma komma tågande mot altaret och ställer sig längst fram i kyrkan. Precis på den plats där jag själv stod, iklädd den vita skruden, den gröna kransen som mamma gjort, ljuset i handen och sjöng. Det är fem år sedan nu. Vem kunde då ana när jag stod där och sjöng, bara 15 år gammal, att jag fem år senare skulle sitta som lärarstudent i bänkraden längst fram med en massa barn runt omkring. Otroligt, men härligt :)

Här kommer några bilder från luciatåget! Inte de bästa för det var så mörkt.




Emma i mitten :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett spår efter dig här! :)