fredag 23 mars 2012

Skafferiet

Idag när solen skiner och fåglarna kvittrar utanför har jag passat på att vårstäda lite. Har bland annat rotat runt i skafferiet och alla andra skåp i köket då det var en kolosal röra överallt! Nu ser allt en aning bättre ut. Det här med skafferi är en bra grej, speciellt om man har ett stort sådant! Det är sånt som man sparar pengar på, det har vi kommit fram till i det här hushållet. Att alltid ha basvaror och vissa förnödenheter hemma så kan man alltid slänga ihop enkla rätter utan att behöva gå och köpa något extra. Detta gäller ju även frysen. Att köpa storpack när det är billigt, dela upp i påsar och frysa ner, det är grejer det! Har även varit nere i förrådet och hämtat upp vårt nya bord till balkongen, så har satt ihop det och satt ut det. Ska bara hämta hem stolarna med som ligger hos mina föräldrar. Jag och Andreas skurade ju runt som galningar på balkongen häromdagen med skureborstar och såpavatten, för att försöka få bort lite av alla gröna alger. Även om det är lite kvar så blev det stor skillnad. Kommer bli en mysig uteplats, har även fått dit en liten balkonglåda med nu :) Ska försöka leta rätt på någon gammal matta också att ha där ute!

ICA Basic konserver!

Tycker inte om alla förpackningar som finns. Häller därför alltid upp pasta, flingor, socker med mera i burkar jag fyndat på loppis!

Högst upp förvaras alla förpackningar, de som jag sedan fyller på mina burkar med! Har även köpt hem en drös flaskor med glögg när det var billigt. Kanon eftersom det håller till efter julen 12!

Fick en balkonglåda med fästen av mamma som vi hade hemma, även blommorna bjöd hon på när vi var och handlade :)

1 kommentar:

Lämna gärna ett spår efter dig här! :)