tisdag 23 april 2013

Tisdag

Det är kväll och jag är rätt trött. Skolan tog sitt och sumbapasset satt där det skulle. Fasen vad jag kan rulla magmuskler och skaka rumpa nu. Älskar att träna sådant där man inte tänker att man tränar utan bara har sjukt roligt. Dans är det bästa! Bra för kropp och för hjärna. Någonstans långt inne inbillar jag väl mig också att ju mer jag håller i gång hjärnan desto mindre chans är det att drabbas av demens i framtiden. Man ska inte tänka så, fast ibland gör man det ändå.

Ju fortare det går mot sommar, desto mer börjar jag nu fundera på framtiden. Ett ynka halvår kvar och sedan står jag där, redo att möta verkligheten som lärare. Nja....jag vet inte det. Tror inte att jag vill vara lärare på heltid, utan tror man blir en bättre sådan om man kan få lite distans. Det jag då behöver är en sidekick till läraryrket och mina första tankar går till äldrevården och demenssjukdomar. What a dream! Om man nu kunde kombinera dessa yrken, jag får det bästa av två världar. Men så måste jag även utbilda mig till undersköterska, vill jag göra det efter examen? Nja....jag vet inte det. Bara för att så har jag för skojs skull sökt in till tre olika kurser, kommer jag in så kanske jag läser en paralellt med min sista termin. Det återstår att se! Resa eller göra något annat, ta ett break? Det finns så mycket som lockar!

Men allra mest just nu lockar en flytt från Bromölla, kanske till sommaren eller vintern eller ja när det blir återstår också att se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett spår efter dig här! :)