onsdag 19 november 2014

En dröm

Härom natten så träffade jag pappa. Vi var ute i vårt hus på Hanö, det var sommar, sol och varmt. Måsarna skrek, humlorna surrade och en och annan fjäril for förbi. Det var jag, min syster och pappa. Vi sprang upp och ner mellan vår lilla båt och bodarna med garn, vi skulle ut på sjön och fiska. Vi skrattade, var glada och lyckliga. Pappa tog mig och min syster i famnen och vi kramades. Han sa: Jag älskar er. Kramen kändes som en evighet. Det kan tyckas löjligt, men faktum är att det var så verkligt på något vis. Pappa luktade pappa, kramen var sådär varm och kärleksfull som pappas kramar brukade vara. Det kändes på riktigt. I samma stund vaknar jag och den där verklighetskänslan så stark så det tar en stund innan jag inser att allt det här bara var en dröm. Trots drömmen så var lyckan och glädjen stor. Det kändes verkligen som jag hade träffat på riktigt! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett spår efter dig här! :)