måndag 7 mars 2011

Vasaloppet!

Det är fin svensk tradition tycker jag och sådant kan jag ju bara inte missa. För mig är det en tradition att ställa väckarklockan och ligga i sängen under det stora varma täcket och de mjuka kuddarna och se starten i Sälen. Man blir lika förundrad varje år ;) Varje år när jag ligger där i sängen så önskar jag att jag kunde vara på plats och uppleva det där och det får nog faktiskt bli ett av mina mål i livet. Det måste vara magiskt.. Det är iaf alltid något att man varit i Mora och sått vid divisen "I fäders spår, för framtids segrar".
Kan nog inte med ord beskriva hur otroligt tacksam jag är som vann den där husbilssemsterna för drygt tre år sedan. Utan den så hade jag nog aldrig fått vara med och uppleva de fantastiska platserna i Sverige som jag fick då, tillsammans med min familj.

Övriga dagen har spenderats på borta plan! Har varit hemma hos mina föräldrar och ätit middag och fikat på semlor. Blev även ett snabbt stopp hos svärisarna och därefter fick jag bege mig mot Norje för styrelsemöte med Sillastrybarna. Det blev rätt så långrandigt och det blev stressigt nu när vi kom hem vid halv sju eftersom vi hade matlådor att fixa ihop plus att jag hade en planering att göra till morgondagen. Men allt det där är så gott som klart nu så dags för att ladda inför morgondagen!

 Jag i Mora, sommaren 2009

Mora-Nisse, som faktiskt kört hela 9 lopp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett spår efter dig här! :)