söndag 9 juni 2013

Havsluft...

...i hjärta och själ! Det är något speciellt med det, det skänker lugn och jag mår bra. Soliga varma dagar har vi haft och vi har jobbat från morgon till kväll med allt som måste göras när man har hus. Jag har fiskat, fått napp och ätit färsk fisk! Dumle har varit ute från morgon till kväll, numera ligger hon utslagen. Det är den där havsluften! Jag har varit glad och skrattat, både med och ibland åt pappa. Det har varit härligt, som han trivs där ute och jag klandrar honom inte. För alla, även jag, som har rötterna på Hanö har blivit präglade. Präglade av naturen, solnedgången, måsarnas skri, havets brus, historien och alla härliga människor som levt där. Vi är beroende av havet, trots stor respekt så älskar vi det! Två veckor och jag är på ön igen, mitt smultronställe. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett spår efter dig här! :)