torsdag 31 oktober 2013

Med examen i fokus

Denna veckan har jag och Olivia dragit igång med c-uppsatsen hemma hos mig. Vi är på god väg nu och det känns bra. Har endast två examinationer kvar innan det blir total fokus på examensarbetet. Kan inte fatta att jag snart har gått i mål, jag som lärare kan knappt tro det. Förstår inte hur jag orkat kämpa mig igenom dessa 3,5 åren...så skoltrött som jag var när jag tog studenten. Men jag har aldrig gett upp och det är så roligt att arbeta med barn!

Har nu sökt 7 jobb med start från examensdagen, hoppas det dyker upp fler och att jag får napp någonstans. Om inte så har jag sökt in till andra kurser och kan studera ett halvår till i värsta fall. Fast jag vill helst ut i verkligheten och jobba. Går ju i tankarna på hus...Är ganska så less på lägenhetslivet och jag tänker inte mellanlanda i ytterligare en lägenhet...

Nåväl, det är mycket nu men jag ser att examen snart är här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett spår efter dig här! :)