måndag 23 januari 2012

Bäst på att ha fullt upp

Helgen pös förbi snabbt som ögat. Blev bland annat ett Ikeabesök. Mamma fick ett presentkort av mig när hon fyllde år på en resa dit där jag skulle bjuda henne på middag mm. Det utnyttjades i lördags. Blev lycklig när jag kom förbi Olofström och fick se snö! Tänk att lite snö kan göra en så glad. Har ju bara sett ett par flingor och lite puder för korta ögonblick denna vintern. Tråkigt, för jag gillar verkligen snö. Speciellt när det ligger sådär vitt och härligt, som ett täcke över marken. Annars har "lediga" tiden gått åt till att vara med familjen, städa, styrelsemöte och annat fix. Idag har det tvättats, handlats, bakats och massa andra vardagsbestyr har utförts. Lika bra att passa på med sådant medan man är två hemma. På tal om bakning så blev det lite kokoskakor som ska lämnas hos mormor imorgon och ett lantligt matbröd a la Linda Lindorffs recept! Nu är jag trött...måste säga att jag är expert på att inte ta det lugnt, och alltid fylla mina tomma luckor med något. Men det är svårt att inte bara göra någonting.. det hör liksom inte hemma i min värld ;) Imorgon är det kursstart som gäller!

Nybakt

1 kommentar:

Lämna gärna ett spår efter dig här! :)