fredag 20 januari 2012

Glada miner

Fatta känslan av att vara mitt emellan två kurser. Den ena nyss avslutad och den andra är inte ens påbörjad, börjar inte förrän på tisdag! Detta innebär att jag nu har några dagar ledigt utan något som helst skolarbete :) Men det finns ju annat att ordna med. Avslutade de två sista examinationerna idag och det gick strålande. Vi böjd på en fantastisk redovisning med rollspel och jag kammade hem ett VG på min romananalys. Toppen! Är så himla glad just nu. I eftermiddag blir det gymmet, sen är det fredagsmys med Andreas som gäller!

Det slog mig också idag att jag saknar fotbollen, riktigt jävla mycket nu!
Vill bara att allt ska dra igång...det här uppehållet börjar kännas och jag vill gå ur den det där jäkla vinteridet! Stå nere på Strandvallen, känns vinden i håret och se alla mina härliga killar kämpa och spela sådär fin fotboll ;) Tror till och med att om någon skulle erbjuda mig någon form av jobb där någon gång så skulle jag nog kunna släppa all min utbildning för att få vara där nere istället. Vet att det är helt galet, men Mjällby finns sådär djupt inne i hjärtat och fanns där långt före mina planer på att bli lärare. Ju äldre jag blev så hann verkligheten ikapp mig och jag insåg att jag måste ha en grund att stå på först, innan jag kan leva loppan. Och det är där jag är nu, jag bygger min grund som jag ska kunna luta mig tillbaka på, men också förhoppningsvis livnära mig på. Att arbeta med barn är fantastiskt!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett spår efter dig här! :)