tisdag 2 juli 2013

Öppna landskap

Jag trivs bäst när havet svallar och måsarna ger skri.
När stranden fylls av snäckskal med havsmusik uti.
När det klara och det enkla får råda som det vill.
När ja är ja och nej är nej och tvivlet tiger still.
Då binder jag en krans av löv och lägger den vid närmsta sten
Där runor ristats för vår skull nån gång för länge sen.
Jag trivs bäst när havet svallar och måsarna ger skri.
Jag trivs bäst i öppna landskap nära havet vill jag bo!


Äntligen har vi fått papper från lantmäteriet. Jag och syster står som ägare för huset  med denna utsikten. Väntar bara på lagfarten nu så allt blir offentligt. För  alltid kommer det att stanna i vår familj. Vi har vunnit, en stor seger. Ett stort hus på en ö som vi älskar mer än alla andra platser på jorden. Pappa hade varit lycklig och nöjd om han förstått. Det känns bra i våra hjärtan. Vi har kämpat och fått något som inte kan köpas för några pengar i världen. En plats där pappa och hans pappa vuxit upp, där vi spenderat alla somrar sedan födseln. Vi kommer att ha ett stort ansvar på våra axlar, vi ska jobba och slita för att hålla det i schack och vårda det med största kärlek. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett spår efter dig här! :)