måndag 13 februari 2012

Sicket jävla påhitt!

13 februari idag vilket innebär att det är alla hjärtans dag imorgon! Måste bara säga att det är en grymt irriterande dag egentligen. Införd i kalendern för att alla affärer ska få sälja sitt krimskrams, sina löjliga nallar och fula plastrosor...Visst, tanken är god att man ska tänka på sina nära och kära. Men hallå? Man är väl inte mer kär en speciell dag på året heller?! Jag tänker på mina nära och kära väldigt mycket varje dag och jag är precis lika kär alla andra dagar också.

Nej affärerna kan gott behålla sina pjåkiga saker, det är inget jag tänker gå och köpa i alla fall, och framförallt inte ge bort. Har istället knåpat ihop några egna saker som en fin gest, tror nog det uppskattas lika mycket och kanske mer till och med. Ja lyckliga oss som har någon att dela denna dag med, men TÄNK lite på alla ensamma där hemma också som inte har någon att dela dagen med. För dem blir denna "fina" dag inte så fin och den känns nog mer som en finne i röven och den framkallar nog mer jobbiga känslor än trevliga. Så istället för att ställa till med en massa märkvärdiga tillställningar och presenter ge bort en puss och en kram till nära för det uppskattas och skänk en tanke åt alla ensamma där ute. Det jag vill säga är att alla hjärtans dag lika gärna kunde slopas!

Imorgon ger jag lite extra mycket kärlek och omtanke till min fina sambo, och för att inte glömma min familj och vänner!

3 kommentarer:

Lämna gärna ett spår efter dig här! :)