måndag 3 december 2012

Måndagsångest

Allt är tråkigt! Det är måndag, suck! Är nu inne i den där perioden som börjar infinna sig varje år vid den här tiden, skoltröttheten. Den äter all min energi just nu. Har ingen som helst lust att lägga tid på alla arbeten, det känns bara onödigt! Vill helst av allt bara pyssla, julmysa och vara med min familj varje dag nu. Min familj är absolut den största prioriteten denna julen. Något som alla glatt får acceptera! Tiden kommer faktiskt aldrig igen. Nåväl, om ett par dagar är nog ångesten borta. Jag har ju faktiskt många roliga saker att se fram emot och känslan av denna längtan är härlig! 

Älskar er!
Jag tror inte att det är någon slump att jag lyckades skriva mig in i programmet Sommarpärlan.
Jag tror inte att det är någon slump att TV4 ringde mig den där eftermiddagen och sa att jag kommit med.
Jag tror inte att det är någon slump att jag fick stå nervös framför tv-kamerorna och prata om min älskade ö.
Jag tror inte att det är någon slump att de i nyhetsmorgon några dagar senare utser mig till veckans bästa.
Jag tror inte att det är någon slump att det handlade om en två veckors husbilssemester tillsammans med familjen. 
Jag tror det fanns en mening med det. Någon ville att vi skulle få detta äventyr tillsammans.
Där vi gjorde något som vi aldrig haft möjlighet till. Något som skulle bli ett fint minne.
Ett minne att bevara och ta med sig i svåra stunder. Ett minne som kan påminna oss om alla fantastiska stunder vi haft!
Det fanns en mening! Jag är helt säker. Det var ingen slump, någon ville oss väl!

Tack! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett spår efter dig här! :)