lördag 8 december 2012

Världens bästa...

...Julkalender!
När jag fick nys om att årets julkalender skulle bli Greveholm så var jag rädd för att det skulle bli en dålig andra version. En version som inte skulle göra den första rättvisa. För inte kan man göra en så bra kalender två gånger! Det är enligt min mening otroligt svårt och dels riskabelt för man riskerar att inte nå samma nivå som första gången. När Greveholm gick av stapeln 1996 så var jag 5 år gammal. Allt var ju superspännande! Jag har sedan den stunden älskat Greveholm, och den har varit en av de allra bästa enligt mig. Säkert för fler. Kunde inte låta bli att förbereda mig inför årets genom att självklart se igenom 1996 årgång. När jag den första december steg upp för att slå på årets första avsnitt av Greveholm,  hade jag en inställning om att allt inte kan kännas sådär som det gjorde när man var 5 år och att det var värt och ge den en chans med mina äldre ögon.
Nu 16 år senare, sitter jag där varje vardagsmorgon fastklistrad framför tv:n och inväntar nästa avsnitt och allt är ju precis sådär spännande som när jag var liten. Till och med dagar då man kan sova ut, stiger jag upp. För inte vill man gå en hel dag och vänta på kvällens avsnitt. Och se sådant som är sådär traditionellt och klassiskt på datorn, nja det är absolut inte samma grej!
 
Tänk att något som var bra när jag var 5 år, kan vara lika bra nu när jag är 21! Måste bero på att de haffat de bästa karaktärerna från förr!
 

 


1 kommentar:

  1. oh jag kan inte annat än att hålla med! Den är så bra!

    SvaraRadera

Lämna gärna ett spår efter dig här! :)