söndag 24 februari 2013

Ny energi!

Hela långa veckan har bestått utav jobb, och jag har fått vara med om saker som jag aldrig hade kunnat ana. Tyvärr är det inget som är roligt, men något som gett mig nya och viktiga erfarenheter. Fick för ett par dagar sedan se en tant på boendet som knall och fall fick kraftig hjärnblödning. I väntan på sjuksköterska och ambulanspersonal satt jag och höll hennes hand hårt och påpekade för henne att hon inte var ensam. Jag var den som satt med henne sista stunden i livet. Något som satt djupa spår i mig. Det är mycket underligt att se hur fort livet kan förändras på bara några minuter. Återigen blir man påmind om att man aldrig ska ta något förgivet. Händelsen kom som en chock och som vi agerade den kvällen har jag svårt att förstå, adrenalinet funkar verkligen och kan få en till att göra de mest otroliga saker när det verkligen krävs. Människan är fantastisk! 

Jag har pratat och pratat om det som hänt, och jag har verkligen haft svårt att släppa det. Hela tiden spelas det som hände revy på min näthinna. Det var så hastigt och så lustigt.
Efter denna jobbevecka spenderades helgen på Hanö. Välbehövlig vila med andra ord! Så skönt att vara ute, höra havet, klippa frukträden, gå på Hanöbio mm. Ja just det Hanöbio! Det har de börjat med igen, känns så roligt att folk har återupplivat farfars idéer och väckt liv i dem. I lördags visades Forrest Gump, otrolig film! Helgen har varit hur bra som helst! Äntligen har jag fått lite ny energi.


1 kommentar:

Lämna gärna ett spår efter dig här! :)